درمان ریزش مو با گیاه دم اسب
نوشته شده توسط : salamati

در مورد گیاه دم اسب بیشتر بدانیم

گیاه دم اسب از خانواده سرخس هایی است که بسیار طرفدار دارد و تاریخچه استفاده درمانی از آن به زمان امپراطوری یونان باستان بازمی گردد. این گیاه خواص متعددی دارد و بیشتر برای بهبود سلامت پوست، مو، ناخن و استخوان ها استفاده می شود. دم اسب در مناطقی که آب و هوای معتدل و مرطوب دارد رشد می کند. ساقه های آن بلند و برگ های سبز و متراکمی دارد. مهم ترین عنصر سازنده ای که بر روی پوست و مو تاثیرگذار است آنتی اکسیدان های موجود در آن می باشد. گیاه دم اسب مملو از ماده معدنی سیلیکا می باشد.

نقش آنتی اکسیدان

نقش آنتی اکسیدان ها در بدن مبارزه با رادیکال های آزاد است که از آسیب هایی که به سلول ها وارد می کنند جلوگیری نمایند.

نحوه مصرف گیاه دم اسب

معمولا گیاه دم اسب به صورت دمنوش مصرف می شود. به این صورت که مانند چای باید دم بکشد و سپس نوشیده شود.

بهترین قرص گیاه دم اسب

اکثر افرادی که به بو و مزه گیاهان دارویی حساسیت دارند و نمی توانند آن را تحمل کنند به محصولاتی مانند قرص آن مراجعه می کنند. بهترین کپسول شناخته شده که گیاه دم اسب در آن همراه با ویتامین های دیگر موجود است قرص Advanced Formula از برند Hairtamin می باشد.

 

تاثیر گیاه دم اسب بر رشد مو

آنتی اکسیدان و سیلیکا هر دو ماده هایی هستند که برای رشد مو ضروری می باشند همچنین باعث ایجاد شادابی و درخشانی در تار موها می شوند به این صورت که ابتدا آنتی اکسیدان ها التهاب و صدمات وارد شده به فیبر موها را درمان می کنند سپس سیلیکا ریزش موها را قطع می نماید. آنتی اکسیدان ها از موها در برابر رادیکال های آزاد مراقبت می کنند. طی سه ماه، تحقیقاتی بر روی خانم هایی که موهایی کم پشت و نازک داشتند انجام شد. کسانی که از این جمع، کپسول حاوی دم اسب مصرف می کردند بعد از سه ماه رشد مو و ضخیم شدن تار موها کاملا مشهود بوده است.

 

بهبود زخم و سلامت ناخن ها

مطالعات بالینی نشان می دهد، استفاده از پمادهایی که در ترکیبات آن از این گیاه به کار رفته است زودتر به بهبودی زخم ها و تسکین درد کمک می کند. همچنین قرمزی، تورم و ترشحات زخم تا حد زیادی کاهش می یابد و این به دلیل سیلیکای موجود در آن است. علاوه بر آن استفاده سطحی از عصاره دم اسب بر روی ناخن ها در درمان و بهبود وضعیت پسوریازیس تاثیرگذار می باشد. محصولاتی مانند لاک های دارویی حتما در ترکیبات خود دم اسب دارند.

 

کاربرد گیاه دم اسب برای استخوان ها

سلول های استخوانی به نام های استئوبلاست و استئوکلاست از طریق متابولیسم استخوان ها مدام در حال بازسازی و ترمیم هستند تا از عدم تعادل و شکستگی جلوگیری کنند. تحقیقات نشان داده است که این گیاه عملکرد استئوکلاست ها را محدود و عملکرد استئوبلاست ها را تشدید می کند و این کار موجب پیشگیری از پوکی استخوان می گردد. مصرف دوز مشخصی از آن به صورت روزانه باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود.


آیا به دنبال یک محصول معجزه زا برای رشد مو هستید؟ برخلاف تمام محصولات دیگر که ادعا می‌کنند برای کمک به رشد موهای شما مفید هستند، این یکی در واقع کار می‌کند و به گیاه دم اسبی معروف است.
این یک گیاه است که برای ساختن فرمولاسیون‌های مختلف سلامت مورد استفاده قرار می‌گیرد. معروف به دم اسبی، که معمولا در آمریکای شمالی رشد می‌کند که از دو کلمه لاتین یعنی اسب و مو مشتق شده است. به راستی که درست نامگذاری شده، برگ‌های آن شباهت نرم به یک قلم مو دارد. با این حال، اگر موهای شما خیلی خشک و خشن به نظر می‌رسد یا دچار موخوره ‌شده است می‌توانید از این محصول استفاده کنید. بله، استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی در موهای شما می‌تواند ریشه‌ها را تضعیف کند و باعث ریزش مو شود. شما همچنین می‌توانید استرس، عدم تعادل هورمونی، عادت‌های پیری و شیوه زندگی را برای برای آسیب رساندن به مو در نظر بگیرید. اما، با استفاده از این گیاه، شما می‌توانید مشکل ریزش مو خود را حل کنید و رشد مو را تحریک کنید.

 

اگر از روش های درمانی گیاهی برای قطع ریزش موهایتان نتیجه نگرفته اید به شما محلول ضد ریزش مو بایوفول کانادا را پیشنهاد می کنیم.

محلول ضد ریزش مو و رشد مو شوک BIOFOL

محلول ضد ریزش مو و رشد مو و یا تونیک ضد ریزش فوری مو شوک  biofol ،سرم درمان ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا ( ۱ عدد محلول ۱۹ میلی لیتر)، معرفی ویژگی ها:

  • محلول ضد ریزش مو
  • قطع فوری و دائمی ریزش مو حتی ارثی و زنتیکی
  • درمان انواع الگوهای ریزش مو
  • ضد پیری و رشد مجدد مو
  • ضخیم شدن ساقه مو
  • رشد مجدد مو
  • تونیک مو ضد ریزش رشد مجدد مو و افزایش سرعت رشد مو
  • تقویت ساقه مو و پرپشت شدن آن
  • تقویت کننده تارهای آسیب دیده مو
  • پرپشت کننده و ضخیم کننده تارهای نازک مو
  • کراتینه طبیعی مو
  • بازسازی کننده کوتیکول تارهای ضعیف نازک و کم حجم
  • جلوگیری از شوره سر و ترمیم غشاء پوست سر

محلول ضد ریزش مو

گیاه دم اسبی برای مو

این گیاه حاوی سیلیس است که برای تشکیل پروتئین در مو ضروری است. و کمک می‌کند تا بافت مو آسیب دیده در ریشه ترمیم یابد و همچنین رشد جدید مو را تشویق می‌کند. مواد مغذی تغذیه کامل را به موهایتان می‌دهند و باعث رشد موهای جدید می‌شود. این همچنین باعث می‌شود که موهای شما سریع‌تر رشد کنند و قوی‌تر شوند و از چندین مشکل مو و بیماری‌های پوستی محافظت می‌کنند. به استثنای رشد مو، این گیاه باعث کاهش ریزش و شکستگی مو می‌شود. اما شما باید بدانید که بیشتر سیلیکا موجود در ساقه آن است. استفاده از این گیاه برای رشد مو توصیه می‌شود بیش از محصولات شیمیایی به عنوان سیلیکا به طور طبیعی مو به تقویت و محافظت از آن در برابر گرما و آلودگی کمک می‌کند. از سوی دیگر، سیلیکون موجود در محصولات مو فقط حالت سبز مصنوعی را به موهای شما می‌دهد و زمانی که در تماس با گرما قرار می‌گیرد بسیار آسیب پذیر است. سیلیکا همچنین باعث تولید کلاژن در بدن می‌شود که کیفیت کلی مو و پوست را بهبود می‌بخشد. سایر مواد مغذی موجود در این گیاه عبارتند از اسید سیلیکیک، پتاسیم، منگنز، آلکالوئیدها و فلاونوئیدها. که باعث بهبود گردش خون و تحریک رشد مو می‌شود و همچنین باعث می‌شود موهای خشک و خشن به سادگی از بین برود.

نحوه استفاده از گیاه دم اسبی برای رشد مو؟

شما می‌توانید آن را به صورت موضعی با استفاده از فرمول حاوی گیاه به موهای خود استفاده کنید. همچنین از شامپو‌ها و تهویه‌های حاوی عصاره این گیاه استفاده کنید. یا شما می‌توانید مکمل‌ها، را که به فرم کپسول و پودر موجود است را در دوز پیشنهاد شده تا 6 گرم در روز است استفاده کنید شما همچنین می‌توانید چای این گیاه را بنوشید. لطفا توجه داشته باشید که حاوی مقدار کمی نیکوتین است. از این رو، شما باید از مصرف بیش از حد نیکوتین جلوگیری کنید، اگر شما هر گونه اقدام برای ترک سیگار را انجام می‌دهید.
یکی دیگر از داروها این است که شماری از برگ‌های شاخدار، همراه با ساقه‌ها، را در یک گالن آب جوشانده شود. بگذارید برای حدود 20-30 دقیقه بجوشد بعد از آن برای شستن موها از آب استفاده کنید. جذب ویتامین B و تیامین از مواد غذایی افزایش می‌یابد اگر فشار خون و مشکلات قلبی دارید یا باردار هستد و یا با شیر مادرتغذیه می‌شوید، لطفا از مصرف هر نوع از این گیاه اجتناب کنید زیرا ممکن است باعث مشکلات جدی سلامتی شود. همچنین کسانی که چنین مشکلی ندارند، بسته‌ای از این گیاه متعلق به یک مارک قابل اعتماد را خریداری می‌کنند و از مصرف آب برای جلوگیری از کم آبی استفاده می‌کنند.
احتیاط: استفاده بیش از حد از این گیاه می‌تواند منجر به خشکی مو یا درماتیت شود.
گرچه گیاه دم اسبی یکی از بهترین راههای طبیعی برای رشد مو است، در صورت نیاز باید با پزشک مشورت کنید، تا احتمال هر گونه عوارض احتمالی گیاه و واکنش آن را با هر نوع دارو را اعلام کند. مصرف بیش از حد آن ممکن است منجر به عدم تعادل الکترولیتی در بدن می‌شود. اگر به این گیاه آلرژیک دارید، ممکن است علائم التهاب پوست را در هر فرم و هر نوع مصرف آن داشته باشید علائم تب و تهوع و ریتم غیرطبیعی قلب را نیز ایجاد می‌کند.
این گیاه توسط پزشکان باستان چینی و اروپایی برای درمان بیماری‌های مختلف بهداشتی مانند خونریزی، هموروئید، گزش‌های یخ زده، عفونت‌های دستگاه ادراری، پوکی استخوان، بیماری سل، مشکلات ریه و کلیه مورد استفاده قرار می‌گرفته است. به غیر از رشد مو، شما همچنین می‌توانید از این گیاه یرای شستن موها استفاده کنید تا از شپش و کک‌ها خلاص شوید. آیا این چنین محصول موی دوستانه نیست؟ در واقع، گفته شده است که این گیاه برای تقویت ناخن و بهبود سلامت پوست نیز مفید است. بنابراین، اگر شما در مواجهه با موهای بلند و دوست داشتنی خود احساس ناراحتی کردید و می‌خواهید موهای خود را به سرعت رشد دهید، این گیاه، پاسخ گو است.





:: برچسب‌ها: محلول ضد ریزش مو , محلول ضد ریزش , درمان ریزش مو , درمان ریزش مو با گیاه دم اسبی , تونیک ضد ریزش مو , ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: